Вопросы по грамматике немецкого языка

14.01.2013 19:56:10

please help correcting this sentence!!

feri.micoelle

I have a presentation tomorrow about animal rights and animal protection but I'm having a little bit of trouble with this sentence.

"Ich denke dass einer der Faktoren zu einem zivilisierten Ländern zu beurteilen ist wie sie Tieren behandeln "

Please correct it or re-word it. I want to say this "I think that one of the factors to judge a country on how civilized it is, is through the way they treat animals"

please don't google translate it :(
thank you so much in advance <3

15.01.2013 06:27:41

Das Verb 'denken ' ist in diesem Zusammenhang falsch.

Grammatikus

feri.micoelle писал(а):I have a presentation tomorrow about animal rights and animal protection but I'm having a little bit of trouble with this sentence.

"Ich denke dass einer der Faktoren zu einem zivilisierten Ländern zu beurteilen ist wie sie Tieren behandeln "

Please correct it or re-word it. I want to say this "I think that one of the factors to judge a country on how civilized it is, is through the way they treat animals"

please don't google translate it :(
thank you so much in advance <3

Das Verb 'denken ' ist in diesem Zusammenhang falsch – und überflüssig:

"Ich glaube (nehme an, setze voraus …), dass ein Merkmal, zivilisierte Länder zu beurteilen, ist, wie dort Tiere behandelt werden."

"Ein Merkmal, zivilisierte Länder zu beurteilen, ist, wie dort Tiere behandelt werden."
"A factor to judge countries on how civilized they are, is through the way animals are treated."

02.03.2013 10:24:01

Ein Dank ist offenbar nicht vorgesehen.

Grammatikus

Ein Dank ist offenbar nicht vorgesehen.

Интерфейс Deutsch | Ελληνικά | English | Español | Français | Italiano | Polski | Português | Русский | Slovenščina | Türkçe | 中文
Feedback